Neredeyse kendimi bildim bileli serbest (freelance) çalıştım. Halen de bu şekilde devam ediyorum.
Aldığım projeleri büyük ölçüde tek başıma tamamlıyorum. Storyboard'ından modelleme animasyon ve render'ına kadar.
Tabi büyük hacimli işlerde yardım ve destek aldığım arkadaşlarım var. Ama inanın bir projeyi tek başınıza çözümleyebiliyor olmak çok büyük bir rahatlık.
Çünkü hakikaten nerede çokluk orada b.kluk. Bir projede çalışan sayısı ne kadar artarsa ortaya çıkan sorunlar da aynı ölçü de artıyor.
Neyse.. Konuyu saptırmayayım. Bununla ilgili daha sonra yazarım belki... Gaza gelmeyeyim şimdi.
Yaklaşık 3-4 yıl önce kullandığım ana programım olan Lightwave'i işlerimde kullanmayı çok büyük ölçüde azaltmaya başlamıştım.
Blender'ın hızlıca gelişeceğini düşünerek yavaş yavaş Blender'a bakmaya başlamıştım. Zaman ve Blender beni yanıltmadı.
Çok rahatlıkla söyleyebilirim ki, Blender 3D yakın zamanda sektörde zirveye oturacaktır.
Öncelikle ücretsiz. Çok sağlam bir yapısı var. Modern bir yazılım. Kolay kolay çökmüyor. Çok sık ve yerinde güncelleme alıyor. Ve de en önemlisi çok çok fazla kullanıcısı var.
Sektörde hatırı sayılır bir süre Maya kullanmak " zorunda kaldım ". Bizim sektörümüzdeki. u Maya sevdasını anlamak mümkün değil.
Ne hikmetse ülkemizde karakter animasyonu deyince akla ilk Maya geliyor.
Saçmalık...
Reklam ajansları ve animasyon stüdyoları büyük ölçüde Maya kullanıyorlar.
Anlamsız bir şekilde... :)
Yurt dışında yapılan cicili bicili güzel kalite işleri görüp altına bakıyorlar. Maya... Bir de youtube'ta soluk kesici rigging reel, show reel izlediler mi tamam. Sanki bu animasyonlar sadece Maya'da yapılabiliyor.
Ama öyle değil maalesef. " Kaliteli animasyon yap " veya "harika render al " diye tek bir tuş yok programlarda.
Yoksa ne olacak!
İndir Maya'nı torrentini. Kur. Vray'i indir, Redshift'i indir ardından. Beleş ne de olsa. İşe yarayacak eklentileri ( Pluginleri ) de crackleyip kur Maya'ya. Ohh.
Dünya ne güzel. Toz pembe...
Yurtdışında adam Maya kullanıyor ama canavar gibi kodcuları var. generalistleri var. Proje sırasında ortaya çıkan / çıkabilecek sorunlara müdahale edip cart diye bi eklenti yazıyor. Sorunu çözüyor.
Biz de böyle bir şey mümkün mü?
:) Bir gülücük işareti koyayım şuraya.
Böyle bir kopya lisans üzerine kurulu işleyiş maalesef profesyonel çalışan hiç bir anlayışta yer bulmuyor. Olmuyor.
Bir animasyon stüdyosu kurarken adamlar için en önemli etken kullanacakları programların lisans ücretleri oluyor.
20 animatör çalışacak olsa 20 x 2500 usd ( Maya'nın lisansı ne kadarsa işte ) yaklaşık 400 milyar gibi bir lisans ücreti çıkıyor ortaya.
Daha bunun Adobe serisi var ( After effects, Premiere photoshop vs )... Yani var oğlu var.
Neyse biz Blender'a dönelim.
Özellikle ilgilendiğim alan karton modelleme ve karakter animasyonu. Blender bu alanda çok ileri seviyeye gelmiş durumda.
Çok kullanışlı bir Dope sheet, action editör ve graph editörü var. Programın içinde dahili olarak gelen "Rigify " autorig eklentisi ile üst düzey prodüksiyon kalitesinde işler üretebilirsiniz.
Rigify ile hazır rig presetleri kullanabildiğiniz gibi kendiniz de yeni rig sistemleri oluşturup bunları daha sonra kullanmak üzere saklayabilirsiniz.
Kayıpsız (Seamless) IK/FK geçişi, el parmak kol bacak ve gövde için yardımcı kontrol noktaları. Spline deformasyonlar vs. vs. Yazmakla bitmez.
Modelleme konusunda zaten eskiden beri oldukça iyi durumda. Son sürümlerde sculpt olayını da iyice geliştirmeleri inanılmaz. Bir çok işinizi başka programa çıkıp geri dönmeden halledebiliyorsunuz.
Uv editörü çok kullanışlı. Çok doğru uv açıyor.
Evee ve Cycles render motorları çok başarılı.
Evee daha çok hızlı işlerde, ışık render vs ayarlamalarında çok kullanışlı. Ben bir çok yaptığım işte Evee kullanıyorum. Neredeyse preview hızında render alıyor. Dehşet...
Mesela şu altta aldığım render, SSS filanda var. 4 sn.
İnanılmaz değil mi?
Şimdilik bu kadar. Ama devam edeceğim ilk fırsatta...
Bende öğrenmek istiyorum. Öğretin.
YanıtlaSil